Jaki będzie ten sezon dla PKP Cargo?
||

Jaki będzie ten sezon dla PKP Cargo?

Jak na razie obecny sezon dla PKP Cargo wypada na udany, choć do końca roku jest jeszcze daleko. Trzeba też pamiętać o specyficznej strukturze ruchu od niemal 5 lat. A czy finansowo spółka wychodzi na prostą? Bez danych za 4Q rok 2024 to na razie prawie 800 mln straty netto.

Tematyka:
a) podstawy o spółce
b) Trójkąt, ale zwyżkujący?
c) plany, plany, plany

Sezon dla PKP Cargo: prezentacja

Symbol: PKP

Podstawowy indeks: aktualnie brak

Profil działalności: największy operator kolejowy przewozów towarowych w Polsce

Dostępne instrumenty finansowe na GPW:
a) akcje
b) produkty strukturyzowane
c) inne w zależności od biura/platformy

Sezon dla PKP Cargo od strony wykresu

Wcześniej zakładałem inną wersję Trójkąta, ale zachowanie kursu w połowie 2024 r. skłoniło do zmiany określenia jego charakteru:

PKP - wykres miesięczny - luty 2025

Mamy prawdopodobnie do czynienia nie z symetryczny, ale zwyżkującym wariantem. W tym ujęciu dolne granica się wznosi, a górna jest pozioma. Dla PKP były by to na dziś rejony odpowiednio:
a) ok. 12,8 zł
b) +/- 22,3 zł, które i tak jest zwykłym oporem

Kurs ma jeszcze do górnej granicy, a i zobaczymy czy przy ewentualnej kontynuacji zwyżki opór nadal będzie blokować kurs. Bez wybicia go trudno będzie o dalszy entuzjazm w długim terminie.

Podaż próbuje budować choćby górny cień, ale przynajmniej na razie jest on mniejszy niż w styczniu.

Plusy: względnie siła popytu

Minusy: to nadal Trójkąt

Sezon dla PKP Cargo a fundamenty

Po stratnych (po ponad -200 mln zł) latach 2020 i 2021 następne były zyskowne:
a) +148 mln zł za 2022 r.
b) +82,1 ml zł za 2023 r.
ale problemem okazał się sezon 2024. Bez danych za 4Q prawie -800 mln zł netto w 2024 r. rozkładało się następująco:
-118,1 mln zł w 1Q
-335 mln zł w 2Q
-342,6 mln zł w 3Q

Jaki był 4Q i ostatecznie cały ubiegły sezon, to dowiemy się 28 kwietnia br.

Jak prezentują się aktualnie podstawowe wskaźniki:
a) C/Z brak przez straty
b) C/Wk 0,36 – atrakcyjne

Spółka od 2019 r. nie wypłaciła dywidendy nawet w tych zyskownych latach.

Z uwagi na konieczność restrukturyzacji trudno nawet o takiej myśleć w tym sezonie.

Z ostatnich ciekawostek:
a) plan restrukturyzacyjny pojawi się w ostatnich dniach lutego
b) nowy członek zarządu ds. finansowych
c) zapowiedzi rządowe o inwestycjach 180 mld zł w polską kolej

Plusy: C/Wk, rządowe zapowiedzi inwestycji

Minusy: nadal wyniki, brak dywidendy

Jak będzie przebiegać ten sezon dla PKP Cargo?

Zapewne na wyniki mogą być poprawione o ile faktycznie:
a) pojawi się skuteczny plan restrukturyzacyjny
b) plany rządowe będą do zrealizowania

Trójkąt (choć co raz węższy) jest jednak na tyle szeroki, by dawać miejsce na ruchy, które jednak nie muszą być efektywne długoterminowo. Stąd istotne będzie wybicie.

A co sądzę o tym walorze pod ewentualne inwestycje giełdowe w akcje? Więcej o tym dowiesz się z:
a) porannego Biuletynu dla Czytelników Bloga w czwartek 27 lutego
b) pełnej listy kandydatów z GPW do mojego portfela jako Abonent

Jak oceniasz aktualne perspektywy dla PKP? Podyskutujmy w komentarzach.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *