Kurs Auto Partner ratuje Trend
Tematyka:
a) podstawy o firmie
b) odbicie w 2 układach
c) jednak będzie ponad 200 mln zł zysku
Kurs Auto Partner: informacje
Ticker: APR
Główny rynek: indeks mWIG40
Profil: przede wszystkim organizacja dystrybucji części zamiennych do samochodów bezpośrednio od producentów do odbiorców końcowych
Dostępne dla inwestorów instrumenty:
a) akcje
b) inne w zależności od biura i platformy
Kurs Auto Partner odbija w lutym
Po prawie rocznym spadku w styczniu br. kurs przetestował Trend od 2020 r.:
Do potencjalnego wsparcia +/- 16,2 zł brakło niewiele, ale dolny cień świecy i akcent wolumenowy świadczył o aktywności popytu. To było istotne zważywszy na dystrybucję z np. lutego 2024 r.
Niewykluczone, że cały spadek to Kanał. Wolumen opadał, więc sugerował korekcyjny charakter ruchu cenowego.
Pytanie czy cofnięcie na dobre już się zakończyło? W lutym mamy póki co białą święcę, choć podaż próbuje ukształtować górny cień i zmniejszyć rozmiar korpusu. Teoretycznie jakaś nawet niewielka korekta przed wybiciem z Kanału mogłaby dopełnić sytuację na wzrostową.
Oczywistym celem nr 1 dla Byków byłby historyczny szczyt +/- 28,2 zł. Wyżej kurs nie był, więc brak punktów odniesienia.
Dla Niedźwiedzi istotne jest np. wykorzystanie górnej granicy Kanału do spłaszczenia aktualnego odbicia pod (tym razem) skuteczny atak na 5-letni Trend.
Plusy: aktywność popytu w tym roku
Minusy: czy to już na pewno punkt zwrotny?
Kurs Auto Partner, a zyski za 2024 r.
Póki co obecne dziesięciolecie cechowało się wzrostem zysków netto do poziomów przekraczających +200 mln zł netto. Miniony sezon bez danych za 4Q już nie był taki łatwy:
a) +40,321 mln zł w 1Q
b) +56,958 mln zł w 2Q
c) +50,145 mln zł w 3Q
czyli do tych 200 mln sporo by brakło, gdyby 4Q okazał się np. słabszy.
Niewykluczone, że spółka (choć z niewielką stratą do 2023 r.) osiągnie ten poziom jeśli potwierdzą się szacunkowe wyniki za 4Q. Generalnie były lepsze od oczekiwań, choć w niektórych aspektach mogły rozczarować.
Więcej dowiemy się 15 kwietnia, kiedy to poznamy ostateczny raport za 2024 r. Natomiast następne zostaną opublikowane:
a) 22 maja za 1Q
b) 18 września za I półrocze
c) 20 listopada za 3Q
Aktualnie wskaźniki prezentują się tak:
a) C/Z 13,71 – dość atrakcyjne
b) C/Wk 2,31 – mogłoby się wychłodzić
Od sezonu 2020 spółka regularnie wypłaca dywidendę, a w tym 10-leciu generalnie w stałej wysokości 0,15 zł/akcję. Można by na pierwszy rzut oka założyć, że ewentualny niższy zysk za 2024 r. w stosunku do 2023 r. nie musi wpłynąć na wysokość wypłaty.
- Przeczytaj: Które spółki podzielą się zyskiem za 2024 r.?
Zwykle temat jest załatwiony jeszcze kalendarzową wiosną.
Plusy: lepsze od oczekiwań wyniki, regularna dywidenda
Minusy: niewiadoma czy pewien spadek zysków jest tylko jednorazowy
Jak spisze się dalej kurs Auto Partner?
Zobaczymy czy udany dla Byków start sezonu wystarczy do zasygnalizowania powrotu na szczyty. Podaż nie musiała powiedzieć ostatniego słowa, a pierwsze sygnały nie muszą być tymi jedynymi.
Spadek zysków przełożył się na ubiegłoroczną wycenę akcji. Czas pokaże czy następne kwartały będą oznaczać powrót do ich wzrostowej tendencji.
A jakie jest moje aktualne nastawienie pod ewentualne inwestycje giełdowe w akcje tego waloru? O tym dowiesz się jako:
a) Abonent na bieżąco z pełnej wersji planu działania na spółki z mWIG40
b) Czytelnik Bloga z wiadomości jaką otrzymasz na email rano w czwartek 27 lutego
- Obejrzyj: Fragment aktualnego planu MB-IG
- PREMIUM: Spółki z mWIG40 w planie MB-IG
Co sądzisz o sytuacji na APR? Zostaw komentarz.