Kurs Auto Partner ratuje Trend
||

Kurs Auto Partner ratuje Trend

Kurs Auto Partner w lutym (bez ostatnich sesji) zalicza najlepszy od pół roku okres. Istotne wsparcie pobudziło popyt do działania, ale czy kurs jest gotowy do powrotu na szczyty? Szacunkowe wyniki za 4Q okazały się pozytywnie zaskakujące, choć spółka zaliczyła słabszy pod kątem zysków sezon 2024, ale…

Tematyka:
a) podstawy o firmie
b) odbicie w 2 układach
c) jednak będzie ponad 200 mln zł zysku

Kurs Auto Partner: informacje

Ticker: APR

Główny rynek: indeks mWIG40

Profil: przede wszystkim organizacja dystrybucji części zamiennych do samochodów bezpośrednio od producentów do odbiorców końcowych

Dostępne dla inwestorów instrumenty:
a) akcje
b) inne w zależności od biura i platformy

Kurs Auto Partner odbija w lutym

Po prawie rocznym spadku w styczniu br. kurs przetestował Trend od 2020 r.:

APR - wykres miesięczny - luty 2025

Do potencjalnego wsparcia +/- 16,2 zł brakło niewiele, ale dolny cień świecy i akcent wolumenowy świadczył o aktywności popytu. To było istotne zważywszy na dystrybucję z np. lutego 2024 r.

Niewykluczone, że cały spadek to Kanał. Wolumen opadał, więc sugerował korekcyjny charakter ruchu cenowego.

Pytanie czy cofnięcie na dobre już się zakończyło? W lutym mamy póki co białą święcę, choć podaż próbuje ukształtować górny cień i zmniejszyć rozmiar korpusu. Teoretycznie jakaś nawet niewielka korekta przed wybiciem z Kanału mogłaby dopełnić sytuację na wzrostową.

Oczywistym celem nr 1 dla Byków byłby historyczny szczyt +/- 28,2 zł. Wyżej kurs nie był, więc brak punktów odniesienia.

Dla Niedźwiedzi istotne jest np. wykorzystanie górnej granicy Kanału do spłaszczenia aktualnego odbicia pod (tym razem) skuteczny atak na 5-letni Trend.

Plusy: aktywność popytu w tym roku

Minusy: czy to już na pewno punkt zwrotny?

Kurs Auto Partner, a zyski za 2024 r.

Póki co obecne dziesięciolecie cechowało się wzrostem zysków netto do poziomów przekraczających +200 mln zł netto. Miniony sezon bez danych za 4Q już nie był taki łatwy:
a) +40,321 mln zł w 1Q
b) +56,958 mln zł w 2Q
c) +50,145 mln zł w 3Q
czyli do tych 200 mln sporo by brakło, gdyby 4Q okazał się np. słabszy.

Niewykluczone, że spółka (choć z niewielką stratą do 2023 r.) osiągnie ten poziom jeśli potwierdzą się szacunkowe wyniki za 4Q. Generalnie były lepsze od oczekiwań, choć w niektórych aspektach mogły rozczarować.

Konsensus 4Q 2024 APR

Więcej dowiemy się 15 kwietnia, kiedy to poznamy ostateczny raport za 2024 r. Natomiast następne zostaną opublikowane:
a) 22 maja za 1Q
b) 18 września za I półrocze
c) 20 listopada za 3Q

Aktualnie wskaźniki prezentują się tak:
a) C/Z 13,71 – dość atrakcyjne
b) C/Wk 2,31 – mogłoby się wychłodzić

Od sezonu 2020 spółka regularnie wypłaca dywidendę, a w tym 10-leciu generalnie w stałej wysokości 0,15 zł/akcję. Można by na pierwszy rzut oka założyć, że ewentualny niższy zysk za 2024 r. w stosunku do 2023 r. nie musi wpłynąć na wysokość wypłaty.

Zwykle temat jest załatwiony jeszcze kalendarzową wiosną.

Plusy: lepsze od oczekiwań wyniki, regularna dywidenda

Minusy: niewiadoma czy pewien spadek zysków jest tylko jednorazowy

Jak spisze się dalej kurs Auto Partner?

Zobaczymy czy udany dla Byków start sezonu wystarczy do zasygnalizowania powrotu na szczyty. Podaż nie musiała powiedzieć ostatniego słowa, a pierwsze sygnały nie muszą być tymi jedynymi.

Spadek zysków przełożył się na ubiegłoroczną wycenę akcji. Czas pokaże czy następne kwartały będą oznaczać powrót do ich wzrostowej tendencji.

A jakie jest moje aktualne nastawienie pod ewentualne inwestycje giełdowe w akcje tego waloru? O tym dowiesz się jako:
a) Abonent na bieżąco z pełnej wersji planu działania na spółki z mWIG40
b) Czytelnik Bloga z wiadomości jaką otrzymasz na email rano w czwartek 27 lutego

Co sądzisz o sytuacji na APR? Zostaw komentarz.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *