Słabszy sezon dla Creepy Jar
Tematyka:
a) informacje o spółce
b) potencjalne wsparcia bez znaczenia?
c) czy zysk za ten rok będzie niższy od ubiegłorocznego
Sezon dla Creepy Jar: podstawy
Ticker/: CRJ
Główny rynek : indeks mWIG40
Profil działalności: produkcja gier z gatunku survival simulation
Dostępne dla inwestorów instrumenty finansowe:
a) akcje
b) inne w zależności od biura maklerskiego/platformy inwestycyjnej
Sezon dla Creepy Jar na minus wg wykresu
Jesień to pewne przyspieszenie spadku, choć została dla formalności ostatnia sesja listopada:
Teoretycznie dało się tu sprawdzić 3 potencjalne wsparcia przy +/- 300 zł:
a) D z AB = CD od szczytu z 2020 r.
b) połowę długiej białej świecy z kwietnia 2020 r.
c) potencjalną dolną granicę Kanału
- PREMIUM: Wszystko o wsparciach i oporach
Jednak w mijającym miesiącu kurs może nie potwierdzić tego elementu. Teoretycznie więc podaż ma okazję docisnąć bardziej kurs np. w stronę +/- 206 zł. Chyba że pojawi się coś o czym jeszcze nic nie wiemy, a w końcu historia notowań CRJ jest stosunkowo krótka.
Tak i z wyznaczaniem oporu długoterminowego nr 1 byłby problem. +/- 421 zł nie sprawdził się nawet jako wsparcie.
Na pewno budująca się jeszcze świeca miesięczna ma największy wolumen od 2 lat. Przy braku elementów pomocniczych dla popytu trudno na razie znaleźć coś pozytywnego prócz samej ceny.
Plusy: najniższa w tym 10-leciu cena akcji
Minusy: brak konkretnych działań Byków i elementów pomocniczych
Sezon dla Creepy Jar wg wyników kwartalnych
Wg opublikowanych raportów kwartalnych spółka zarobiła na czysto za:
a) 1Q +3,313 mln zł
b) 2Q +2,81 mln zł
c) 3Q +3,55 mln zł
Uwzględniając jeszcze stratę w 4Q 2023 r. łatwo o stwierdzenie, że III kwartał obecnego sezonu był najlepszym od roku.
Wyniki np. pod kątem przychodów, czy zysku netto były też zgodne z wcześniejszymi szacunkami spółki, a lepsze od oczekiwań.
Jednak bez skokowej poprawy w 4Q 2024 r. trudno będzie dogonić najsłabszy dotychczas w tym 10-leciu 2023 r. (zysk nieco ponad 18,2 mln zł netto), który był o połowę słabszy od rekordowego 2022 r. (+36,459 mln zł netto).
Mimo rekordowo niskiej od paru lat ceny wskaźniki nie zachwycają:
a) C/Z: 20,23 – jeszcze do poprawy
b) C/Wk: 1,76 – choć w sumie bez znaczenia dla branży
Ostatnie 3 lata z rzędu to regularna wypłata dywidendy dla akcjonariuszy.
Jednak jeśli 4Q nie wyróżni się pozytywnie na tle pozostałych, to i pod tym kątem może być problem przynajmniej z wysokością wypłaty. W końcu za słabszy od 2022 r. rok 2023 inwestorzy otrzymali 13,11 zł/akcję vs. 40 zł/akcję. Ale za wcześnie na konkrety w tym temacie.
Z ostatnich ciekawostek:
a) jeden z członków zarządu kupił ponad 300 akcji
b) early access gry StarRupture dopiero w 3Q 2025 r.
Plusy: regularna w ostatnich latach dywidenda
Minusy: spadające (na razie) w skali rocznej zyski
Jak skończy się ten sezon dla Creepy Jar?
Lepsze finansowo sezony pozwalały np. na większą dywidendę, choć sprawa bez danych za ostatni kwartał nadal jest otwarta. To będzie jednak pewne wyzwanie. Firma zresztą też skupia się nad produkcją nowej gry.
Z drugiej strony trudno utrzymać pewnego rodzaju szał zakupowy z 2020 r. na akcjach spółek gamingowych. Muszą więc szukać pewnego rodzaju nowych impulsów albo bardziej trwalszych fundamentów pod silniejszy wzrost.
A jakie mam osobiście nastawienie pod inwestycje giełdowe w akcje tego waloru? O tym opowiem Ci:
a) w poniedziałek 2 grudnia w porannym mailingu dla Czytelniczek/Czytelników Bloga
b) w opisie kandydatów z mWIG40 do portfela dla Abonentów
- Obejrzyj: Fragment planu MB-IG
- PREMIUM: Spółki z mWIG40 w planie MB-IG
Jeśli masz jakieś pytania lub uwagi do tego wpisu, to zostaw komentarz.