OT Logistics po 50 zł i nie tylko
||

OT Logistics po 50 zł i nie tylko

W efekcie 3-letniego trendu wzrostowego kurs OT Logistics po 50 zł jest po raz pierwszy w historii notowań. Również nowością dla posiadaczy akcji będzie wypłata zaliczki dywidendowej. A poza tym…

Tematyka:
a) podstawy o spółce
b) Kanał wzrostowy?
c) bez 4Q i tak świetny finansowo sezon

OT Logistics po 50 zł: informacje

Ticker/symbol/skrót: OTS

Główny rynek giełdowy: indeks małych spółek sWIG80

Podstawowy profil działalności: operator portowy świadczący usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne

Dostępne dla inwestorów instrumenty do handlu na GPW:
a) akcje
b) inne w zależności od biura maklerskiego, czy platformy inwestycyjnej

OT Logistics po 50 zł, a Kanał

Przed 2019 r. spółka nie wyróżniała się niczym pozytywnymi kurs zaliczył nawet silniejsze cofnięcie. Późniejszy 2-letni marazm z akumulacją na dołkach przyniósł wymierne efekty od jesieni 2020 r.:

OTS - wykres miesięczny - listopad 2023

W pierwszej części tego roku zwyżka była naprawdę dynamiczna, ale w pewnym m

Po dynamicznej zwyżce z I połowy tego roku od czerwca tempo ruchu przygasło. Specyfika zachowania pozwala zakładać budowę górnej granicy Kanału. Choć nie zaprzecza ona sama z siebie ogólnej sile, to jest w najlepszym razie pewnym jej ogranicznikiem.

W tym układzie regulaminowe są również cofnięcie na dolną granicę, choć:
a) jak pokazuje II połowa 2021 r. nie musi to być zbyt dotkliwe na bieżąco
b) ponad nią jest wsparcie z dawnych szczytów +/- 30,4 zł.

Od kilku miesięcy ogólnie wolumen opada, co sugeruje spadek zaangażowania Byków. Mając na uwadze bliskość oporu (choć wznoszącego się), to trudno będzie liczyć na równie imponującą siłę jak ta z I półrocza.

Obecny szczyt stanie się klasycznym oporem w tym interwale dopiero po wyraźnym cofnięciu.

RSI utrzymuje się nad ostrzegawczym 70 cały obecny sezon.

Plusy: lepsza kondycja od sWIG80

Minusy: mimo wszystko pewne zmęczenie w II półroczu

OT Logistics po 50 zł, a wyniki

Po okresie 3-letniej straty z lat 2018-2020 nie ma już śladu. Z drugiej strony poprawa zysków kwartalnych ma też czasem pewne granice. Zysk netto akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 35,005 mln zł netto, ale jest najsłabszym od roku wynikiem kwartalnym.

Póki co bez 4Q ten rok jest na razie i tak najlepszym w historii tego waloru. Jednak czas pokaże czy III kwartał był zapowiedzią większej słabości, czy nie. Raport roczny pojawi się zapewne wiosną przyszłego roku.

Podstawowe wskaźniki prezentują się tak:
a) C/Z: 2,70 – atrakcyjne
b) C/Wk: 3,17 – do wychłodzenia

Przed 2016 r. spółka dzieliła się zyskiem z inwestorami. Po wieloletniej przerwie w tym roku:
a) wypłacono 6,4 zł/akcję za wyniki za sezon 2022
b) będzie pierwszy raz zaliczka dywidendowa w wysokości 2,86 zł/akcję:
– akcje trzeba nabyć maksymalnie 29 listopada
– wypłata nastąpi 8 grudnia

Za wcześnie na ocenę, czy zaliczka będzie wypłacana każdego roku. A o wysokości właściwej dywidendy zdecydują zapewne także dane za 4Q.

Plusy: C/Z, powrót do dywidend

Minusy: C/Wk

OT Logistics po 50 zł i co dalej?

Trudno w tym roku kupić akcje bez pewnego rodzaju gonitwy za uciekającym kursem. Obecne warunki „terenowe” na pierwszy rzut oka sprzyjają jakiejś korekcie. Jednak im dłużej kurs będzie przy górnej granicy Kanału, tym gorzej może być później. Samo wiarygodne wybicie z układu górą byłoby trudne do utrzymania.

Póki co wyniki za 3Q nie przeszkadzają ogólnie w budowaniu rekordowego pod kątem zysku netto sezonu. Słabsze okresy muszą się w końcu trafić. Problemem będzie zmiana trendu w wynikach.

Jakie mam aktualnie nastawienie wobec inwestycji giełdowych w akcje tego waloru? O tym dowiesz się jako:
a) Czytelnik Bloga z mailingu w czwartek 16 listopada rano
b) Abonent na bieżąco z listy kandydatów

A jak sam oceniasz sytuację na tym walorze? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.


Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *