PKP Cargo w Trójkącie
||

PKP Cargo w Trójkącie

Kurs spółki PKP Cargo w Trójkącie porusza się w zasadzie 4 lata. Po słabym starcie sezonu tegorocznego straty są odrobione z nawiązką. Czy to zasługa dość radykalnych działań naprawczych podjętych przez władze firmy?

Tematyka:
a) informacje
b) wiosna jednak na plusie?
c) trudne decyzje fundamentalne

PKP Cargo w Trójkącie: podstawy o spółce

Ticker: PKP

Podstawowy indeks: mWIG40

Profil: największy operator kolejowy przewozów towarowych w Polsce

Dostępne instrumenty na GPW:
a) akcje
b) produkty strukturyzowane
c) inne w zależności od biura/platformy

PKP Cargo w Trójkącie od lat

Do maja ten sezon to spadki i retest dolnej granicy Trójkąta symetrycznego:

PKP - wykres miesięczny - czerwiec 2024

Od tamtej pory kurs w stosunkowo krótkim czasie odrobił stratę z nawiązką.

Trzeba jednak pamiętać, że kurs prawdopodobnie porusza się w 4-letnim Trójkącie. Choć zwykle przyjmuje się Trójkąty za formacje zapowiadające kontynuację ruchu przed, to wcale nie jest to obligatoryjne.

Na pewno ostatnie kilka lat to spora aktywność w wolumenie jak na historię tego waloru. Z tym że rozrzut cenowy sięgał momentami nawet 100%, choć zgodnie z regułami Trójkąta maleje. Obecnie granice:
a) górna to 18,4 zł
b) dolna to 12,1 zł

Póki kurs będzie poruszać się w układzie, póty ruchy w obie strony będą miały co raz bardziej ograniczone pole do działania.

Czy na Byków podziałało to jak władze firmy biorą się za rozwiązywanie problemów fundamentalnych?

Plusy: siła w trudnym czerwcu

Minusy: specyfika Trójkąta

PKP Cargo w Trójkącie, a fundamenty

Już sezon 2023 został zamknięty z niemałą stratą tj. -140,2 mln zł netto. Jak na wyniki kwartalne, to 1Q był naprawdę słaby, gdyż spółka straciła na czysto 118,1 mln zł.

Wskaźnikowo walor prezentuje się tak:
a) C/Z – brak przez straty
b) C/Wk 0,22 – atrakcyjne

Następne wyniki kwartalne wg firmowego kalendarium zostaną opublikowane:
a) 25 sierpnia za I półrocze
b) 23 listopada za 3Q

Firma w obecnej sytuacji przykładowo:
a) chce rozmawiać ze związkami o zawieszeniu układu zbiorowego pracy
b) wspiera program nowego zatrudnienia – Polregio może zatrudnić do 300 pracowników PKP
c) sprzedaje CargoTOR do PKP PLK
d) przeniosła część załogi na tzw. nieświadczenie pracy przez rok – planowo do 30%, na razie to 10%

Ale sytuacja nie jest prosta i związkowcy grożą protestami.

Ostatnia dywidenda została wypłacona w 2019 r.

Od tego czasu nawet przy lepszym finansowo roku nie zdecydowano się na podział zysku.

Plusy: C/Wk

Minusy: wyniki, brak dywidendy

PKP Cargo w Trójkącie i co dalej?

Ostatecznie w 2Q pałeczkę przejęły Byki, choć zostało jeszcze kilka sesji do końca czerwca.

Teoretycznie popyt stoi przed szansą na wybicie układu górą, ale to „aż” i „tylko” szansa. W końcu poprzednio zaczynały wzrosty nawet po teoretycznie lepszym bezpośrednim przygotowaniu. Kilkukrotne testowanie lokalnych dołków bez prób pogłębienia kończyły się wzrostem, ale jednak o lokalnym charakterze.

Wydaje się, że póki co rynek pozytywnie ocenia działania zarządu. Zobaczymy czy to przełoży się na coś więcej niż potencjalny retest nieodwiedzanej w tym roku górnej granicy. Poprawa sytuacja firmy to jednak spore wyzwanie i władze mają co robić. Zobaczymy czy cośkolwiek pokażą to już następne wyniki kwartalne.

Czy wg Ciebie Byki wybiją kurs z Trójkąta i jak to wpłynie na inwestycje giełdowe w akcje? Podyskutujmy w komentarzach.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *